PROČ VÁM NEFUNGUJÍ BEZKONTAKTNÍ PLATBY KARTOU
Tento týden mám pro vás jen krátký, zato ryze praktický a aktuální článek. Od soboty 14. září se vám možná občas stává, že nejde zaplatit drobné částky kartou bezkontaktně. Celá situace souvisí s novou regulí Evropské unie, která má za cíl zajistit ještě vyšší bezpečnost plateb než dřív a přináší i jednu příjemnou novinku co se týče uživatelského komfortu placení na internetu.
O tom ale až za chvíli. Pokud se vám tak nyní nedaří zaplatit na poprvé, stačí na to jít "po staru", tedy vložit kartu do terminálu a zadat PIN. Možná se ptáte, proč se to děje? Jednoduše proto, že dodavatel platebního terminálu do podniku zaspal a neaktualizoval jeho software zavčasu. Na tom už ale jistě pracuje a tak by tato přechodná situace měla trvat jen několik týdnů.
Pokud platíte pomocí služeb jako Apple Pay nebo Google Pay, čili kartou v mobilu nebo hodinkách, tak vás se tyto nepříjemnosti netýkají - tento systém placení je už plně v souladu s platnou legislativou a funguje bez potíží.
A jaká je ta příjemná novinka? Od listopadu letošního roku už nebude třeba při autorizaci platby kartou na internetu přepisovat ověřovací kódy z SMS zprávy, ale bude možné potvrdit transakci přes mobilní aplikaci dané banky na jedno kliknutí. Alespoň pokud to bude fungovat tak, jako například už dnes u ČSOB a její aplikace Smart klíč.